ponedjeljak, 27.02.2006.

Splog: spomenik blogu

Spomenik blogu

U opisu ovog bloga stoji – «mrzio sam marketing…blabla…sad ga volim.» Zašto sam ga mrzio? Internet marketing je prečesto povezivan sa spamom, link farmama, Internet prevarama, lažnim predstavljanjem, uglavnom – korištenjem naivnosti kod surfera u očite svrhe.

Došao sam do zaključka da što se više bavim ovom temom - moje početno nesviđanje prema takvim stvarima se ipak približava …Zgražavanju! Gadi mi se iskorištavanje dobrih ljudi, divne tehnologije i komunikacijskih umjetnosti koje me dovode do ekstaze.

U zadnjih par dana se može primijetiti jedan «Svježe talentirani blog». Projekt skuplja mlade nade hrvatske estrade (trenutno lokalnog karaktera) kako bi se glasnije čuo njihov glazbeni vapaj za slavom. Nisam upoznat unutarnjim radom spomenute agencije. (Oni koji me znaju, znaju da jako pazim koga blatim.) Zaboravimo predrasude, možda su to dobri ljudi koji žele promovirati još bolje mlade pjevače?! Ono što ja vidim je jedna sasvim mala Katastrofa! Njihov producent je otkrio HTML i Internet marketing kao veoma važan oblik modernog poslovanja. Ali osim što su matične stranice raspadnute i mizernog dizajna, marketing kojim se služe je notoran oblik sploga (spam in blogs), spamdexinga i link farmi.

Da pojednostavim – uposlit ću dobrog prijatelja, VS-u.

VS:

«Stručnjaci su rekli da se na blokima ne stavljaju reklana šta su nesuv..nesvusle… One šta nemaju smisla jerbo je to spemanje na blokima! A ovi link kampanje...ne znam to ja.»


Kad se novi blogeri uključe u bloganje, željni pažnje ostave svoj link na čitanim blogovima. To nije strašno. Obično su to neiskusni ljudi koji ne kuže da rade ono što ni sami ne vole – da spamaju.

No, to nije ovdje slučaj. Ovo je gorak pokušaj pozicioniranja.

SEO, kao search engine optimizacija, odnosno, pozicioniranje na tražilicama je vrlo važan oblik Internet marketinga. Link kampanja je dobar i jeftin način koji se koristi kod pozicioniranja web adresa. No, prljavci ga vrlo rado koriste kod pozicioniranja mutnih poduzetništva na napastan, i vrlo odbojan način. Zbog takvih ljudi se razvija nepovjerenje prema Internet poslovanju. Jeste li znali da samo 8% Internet korisnika u nas koristi online shopping?!

Obećao sam sam sebi da ću izbjegavati loše stvari i držati se samo pozitivnih. Neke stvari su ipak važnije od samoobećanja.

Komentari:
# E ovakve stvari me zanimaju... stvarno dobar post. Baš sam neki dan razmišljao o spamanju al ne ovom obliku već onom preko maila. (monkey, 27.02.2006. u 19:48)

# U SAD-u je tek krajem 2005 godine (blagdani) on-line shopping doživio procvat što znači da kod nas pravi boom možemo očekivati za otprilike 5 godina (i ako). Kad to pogledamo na taj način, tih 8% se i ne čini malo :))) (Zokxx, 27.02.2006. u 21:27)

# 2000. godine je u SAD-u razina online shoppinga bila 42%...sada je nekih 63% (za ovih 63 nisam 100) (EPP, 27.02.2006. u 22:24)

# da završim misao... net korisnika je u SAD-u 2000. - 40-ak % - od toga 42% kupuje online... // 2005. net korisnika je 68% - od njih 89% su kupovali preko neta. boom jest svakako, naročito ako se uzme u obzir da je to porast sa 100 mil. shoppera -> na 262 mil.! (btw. 97% net Njemaca su net kupci! nije ni čudo - kad je onaj e-bay.de toliki uspjeh) (EPP, 28.02.2006. u 01:25)

# da, Internet markething je vrlo složena stvar... većina ljudi koji su olako krenuli u biznes preko Interneta su na kraju propali... sa 95% biznisa na internetu je tako... no, ako čovjek zna neke tips i trikse može uz vrlo minimalna ulaganja na pametna mjesta jako podići promet na svom sajtu (ja sam recimo imao ovaj mjesec više od 1000 posjeta od toga oko 900 unique na mom sajtu)... zaprepastilo me i to da jedna mala reklamica na Googleovom AdWordsu može za 10tak dolara mjesečno prizvati više od 200 ciljanih ljudi (to naravno ovisi i o samoj reklamici - ja sam uspio postići 2% CTR)... (mObi, 28.02.2006. u 12:35)

# da...pročitaju jednu knjigu (ako i to) i - hop - idem i ja zaradit na netu. koliko ih samo čujem kako će oni preko noći dignut pare. a ideje...!? no comment! ima toliko ljudi (kod nas jeftinih) koji bi takvo sta napravili vrhunski. ideja je dosta. daj malo para stručnjacima i imaš smisleni website. (tu mislim na designere, konceptualiste, marketere, ...ovisno šta želiš, jelte?) // (zanima me koliko dugo će funkcionirati AdWords...) tebi svaka čast na uspjehu! (EPP, 28.02.2006. u 13:21)

# hvala :-) (govorio sam o svom webu, a ne o blogu kojeg jos dovršavam, da ne bude zabune ;-)... da, najveći si problem ljudi stvore kad ulože milijune, pa onda ništa od svega... kod interneta treba polako i po sitno, pa na kraju onda ne plačeš za izgubljenim brdima novaca... ;-) (mObi, 28.02.2006. u 15:18)

# nije vezano direktno uz post, ali je jako interesantno. pogledaj na blog homepageu veliki banner na vrhu stranice kojim se reklamira blog.hr sam. radi se o banneru s oblačićima. što misliš o njemu. meni je preloš, a o sloganu "blog - logičan izbor" da ne govorim. fulano poptuno. što ti misliš? (, 28.02.2006. u 15:20)

# ... http://freshtalents.6x.to (xxx, 28.02.2006. u 16:47)

# upravo o ovom spamu kojeg je "netko" ostavio sam i pisao u ovom postu. zapravo...samo sam ga čekao. primjetio sam ga na većem broju blogova...a sad je i ovdje?! eto, čovjek očito nije ni pročitao post. (izbrisat ću ga nakon par dana..trenutno je ovo jedan lijepa situacija :) (EPP, 28.02.2006. u 20:17)

# @mObi - nisam ni mislio na blog :) nego na racionalno razmišljanje // @nepotpisani - ne znam kome upućujem odgovor pa mi ga je teže uputiti. jedno je sigurno - "ne grizi ruku koja te hrani" ;) ...mah...taj banner za cilj ima privući korisnike koji se ne razumiju u web. oni ne znaju da je blog piece of cake. s te strane je to sasvim ok. zašto su ga stavili na homepage od blog.hr-a? vjerojatno zato jer imaju rezultate koji govore da ima velik broj blogerski neaktivnih čitača. (EPP, 28.02.2006. u 20:28)

- 01:18 - Komentari/Dodatak (1) - Link

srijeda, 22.02.2006.

Mobile Wars: The Revenge of T-mob

Tele jedno

U reklamiranju postoji niz pravila. Zabranjeno je slati lažne informacije o sebi. Zabranjeno je laktarenje konkurencije. Ima još nekih pravila, ali ostajemo na ovom drugom.

Nedavno sam pitao jednog korisnika hrvatskog foruma (neki navijač malo radikalnijeg svjetonazora) pitanje: »Nije li to šta se mlatite po ulicama – huliganstvo?» Gospodin me prvo ispravio – nije huliganstvo, već «hoolinganstvo», a potom i odgovorio: «To je samo odmjeravanje snaga!»


Kad je Tele2 (agresivno) grabio svoju poziciju na tržištu, usput je pogodio laktom u oko T-mobile. U jednom od komentara sam to već spomenuo. Tele2 se pozicionirao prema pravilima, ali je u svojim sloganima maskirao lakat. Slao je poruke gdje otvoreno omalovažava tarife, glavno oružje T-mobilea i pri tome koristio riječi poput «glupo». Iako prosječnom korisniku nije bilo jasno da je to direktna pljuska jer je bilo na rubu transparentnosti. Onima koji su pratili situaciju je to bilo vrlo transparentno.

T-mobile je u nekoliko navrata vratio udarac. Tele2 ima dječju bolest. To korisnici znaju. Pozivi pucaju. Ima tu još ponešto mana, ali nije mi razlog posta pljuvanje nekog pa ću ostati usko vezan uz slučaj. Najnoviji T-mobile set reklama se bazira na vraćanju udarca. Jeste vidjeli (sinoć) reklamu gdje mladiću pukne veza? A čija to veza pukne? Nije ni važno? Glavno da oni imaju rješenje. Pri ovoj reklami ne lažu. Oni imaju najbolju vezu. To tvrde, to i jest tako. Poslali su jasnu poruku odbjeglim telićima. Vratite se u stado! Znate da tu pripadate.

Meni, osobno, je vrlo simpatično njihovo odmjeravanje snaga. Što oštrija konkurencija, to bolje za nas korisnike. I jedni i drugi će poraditi na kvaliteti, a jedini koji od ovog imamo koristi smo mi. (I marketinške agencije koje dobiju više posla.)

Komentari:
# slažem se, lijepo je gledati ih kako se bodu, iako mi je više bockanje. nema kod nas hrabrosti, a valjda niti dovoljno smisla za humor da bi se netko odvažio na zaista provokativnu kampanju. gle optimu i H1 - umjesto da vrište o svojim prednostima uspjeli su samo dodatno zbuniti svoje potencijalne korisnike. tu grešku tele2 nije ponovio. (aljoša, 22.02.2006. u 14:34)

# da, u nekome času sam i napisao da je ta kampanja bila malo bezobrazna jer implicira da smo svi mi koji nismo prešli k njima u najmanju ruku budale što mi se nikako ne sviđa; možda je to jezik koji bih prihvatio da sam srednjoškolac ali ovo je bilo uvredljivo (mrak, 22.02.2006. u 14:41)

# Imho, markening im je izuzetno los, nije me nicim privukao, dapace, a niti ne kuzim sto zele reci ovom zadnjom reklamom s lutkom Lina Cervara. Mozda da ako uzmemo Tele2 broj vise necemo imati prijatelja, pa cemo za "simpa" broj uzimati lutke ili likove s postera? Ali, to bi jos i proslo da im usluga nije katastrofalna, poruke kasne, linija nedostupna,..potpuno neiskoristivo. (Cartmann, 22.02.2006. u 15:31)

# nisam baš upoznat s tarifama, ali tele2 je valjda varijanta low cost telekom kompanije. u tom svijetlu njihov mi je marketing ok, čak i predizajniran. o njihovim uslugama čuo sam sve najgore, ali očito da su dobro procijenili hrvatske potrošače. evo primjera: navratim ja prije par dana slučajno kod jednog poznanika i on mi se hvali kako je dnevni boravak platio pet tisuća kuna. sve bi to bilo ok da namještaj ne izgleda kao da je od papira, da mi se na njegovom kauču nije nažuljala guzica i da sve ne smrdi od silne količine kemikalija... ali, glavno da je on malo platio - kao "zajebo' ih". (aljoša, 23.02.2006. u 12:06)

# koliko god bili low cost (sto jesu), opet, imaju onu "mukte" tarifu koja korisnike na živo odere - a nisu ni koristili onaj mali fontić kako bi upozorili korisnike da to baš i nije "mukte". (reklamiraju je pod besplatnom uslugom, a nigdje ne piše da je to do 500 minuta - frenda mi oderali) // zasad to pripisujem "dječjoj bolesti", ali zanima me do kad ćemo čekat! TELE(2) jedno, probudi se! (EPP, 23.02.2006. u 12:19)

# meni je bas zabavno gledati nesto izravniju borbu.. tele2 ima puno propusta, ali stvarno, barem znamo da postoje -za razliku od h1 i optime-cujem da ljudi pitaju jesu oni uopce fiksni ili mobilni operateri?! uglavnom, (zdrave) konkurencije nikad dosta. (amb, 23.02.2006. u 13:38)

# Ovako, mislim da su ova prepucavanja reklamama u najmanju ruku djetinjasta... Marketinška kampanja mobilnog operatera u povojima trebala bi biti provokativna ali ne i neukusna... "Mukte" tarifa (koja to ustvari i nije) najveći je gaf koji si neko poput njih nebi smio dozvoliti.. Svojom ponudom trebali bi privlačiti nove korisnike, a ovim načinom izgubiti će i one koje su uspjeli pridobiti .. Niko ne voli osjećaj da su ga jahali te zatim ostavili znojnog na ledini, tako da bi Tele-2 mogao nakon početnog laktarenja T-mobilea u oko mogao završiti sa koljenom u puno bolnije mjesto... (TyO, 23.02.2006. u 19:30)

# Ne bih se baš složio da je ono ...glupo u reklami za tele2 bilo na granici transparentnog. Mislim da je bilo potpuno jasno na što se misli. Inače slažem se da su sa reklamom sa Linom červarom falili. Mislim da su tu reklamnu kampanju potpuno falili, jer ono prvenstveno ciljaju na klince, studente i populaciju do 30 g. urbanu. Rukomet i Lino Červar nisu baš njihovi idoli, što ne znači da ne navijaju za rukometnu repku. ali to nije tu. No ipak tu im je Vip prejak konkurent koji prodaje fore tipa budi cool, budi svoj ..... ali ipak budi vip korisnik. Šta će reći nije baš da si svoj, ipak te mi tomu podučavamo....no toliko duboko proječni konzument neće analizirati reklamu (showdown2000, 25.02.2006. u 15:40)

# tele2 ima strategiju - "kopiramo, izazivamo, djelujemo". radikalno i jeftino...nešto kao ove metro-getro-bille. samo...ko kupuje tehniku u getrou? onaj kome nije previše za kvalitetu. no, svoje tržište ipak imaju. htjeli su se poistovjetiti sa "malim" ljudima kojima stil i kvaliteta života nisu bitni. kako to postići nego nabit male, a opet uspješne sportaše kao vodilje (k tome puno, puno jeftinije od kranjčara i ekipe) - mislim da im je ideja bila ok (uz dane uvjete), ali izvedba je patetična (EPP, 25.02.2006. u 23:57)

# To laktarenje konkurencije je češće u zadnje vrijeme ili ga ja nisam prije kužila. Nivea i dove s onim kremama i cvijetom, pa ovi s pranjem suđa ko fol prikažu samo bocu koju šalju u smeće ali je jasno da je to čarli, a i krade se - evo plidenta čini mi se sad ima pastu singreal, piše isto kao signal i još hrpa toga. Ja imam časopise i taman kad ga uhodaš pojavi se novi s istim fontom vrlo sličnom naslovnicom i unutra sve iste ideje. zadnji put mi je to napravio neko koga površno poznajem pa sam pitala zašto krade a odgovor je bio...ma šta ćeš novo izmisliti? (maja svec, 03.03.2006. u 07:25)

# istina. dove i nivea se mlate, a kaladonti su u bratoubilačkom ratu. no, njih pokušavam ignorirat... :) // sta se tice tog povrsnog poznanstva. cini mi se da s takvom osobom ni ne ide dublje. postoje inovatori i imitatori. u koju skupinu bi ta osoba upala? ;) (EPP, 04.03.2006. u 00:27)

- 01:24 - Komentari/Dodatak (2) - Link

nedjelja, 19.02.2006.

RSS uskoro veći od REM-a

rss image

Većina ljudi još ne razumije prednosti bloga, kad ovi tehnokracijski freakovi izbace novi standard – RSS (Rich Site Summary / Really Simple Syndication). Ne korištenje RSS-a mnogi (napredniji) marketeri doživljavaju ne praćenjem trendova. Ne praćenje trendova pak vodi ka organizacijskom, tehnološkom ili prestižnom jazu. Stagniranje znači propadanje. Da se opstane na ovom turbulentnom tržištu, noviteti su obveza.

Dosta sam istraživao prednosti i nedostatke. Zapravo, izgleda da su se nedostaci dobro sakrili jer ih ne mogu nikako naći. Ovisno o kutu gledanja, tako su i prednosti iskrivljene. Ipak, jedno je sigurno, stavljanje RSS feeda je vrlo lako, a ne može naškoditi. Opisali su ih niz blogera, neblogera i trećih (blogeri koji su intimnim vezama sa neblogerima i obratno).


RSS doživljavam kao ogromnu hobotnicu koja pruža svoje ljepljive krakove kroz velik broj drugih sajtova, grabi posjetitelje i dovlači ih u sluzave ralje – koje se zove – vaš sajt. Makni sluz i imaš uspjeh.
(Brandon Hong, RSS stručnjak)

Yahoo! (odnosno Ipsos Insight) je objavio stručni rad o trendu RSS-a. On je objavljen u listopadu 2005., ali za američko tržište. Nema straha, mi ćemo još neko vrijeme kasniti. Tako da će štivo još to isto vrijeme biti aktualno.
RSS awareness

Stavio sam mirror (.pdf) na moje online skladište, ako slučajno koga zanimaju rezultati istraživanja koliko su korisnici upoznati i koliko ga koriste.

Razlozi za postavljanje:
-vaši korisnici imaju stalan uvid u vaš rad
-korisnici više nisu samo pasivni jer prate vaše poruke
-dajte drugim korisnicima da koriste vaše feed-ove jer će time preusmjeriti promet na vas
-bolji odnos između korisnika i vas (CRM)
-užasno je jednostavan – tako se i zove!
-tražilice će vas bolje pozicionirati
-time i generirati nove posjete
-besplatno je
-nema spamova, nema virusa – čista nepatvorena informacija
-personalizacija – korisnici sami biraju čije i kakve informacije žele

Marketing u tome? U klasičnom marketingu postoji zakon – "4P". Price (cijena), product (proizvod), promotion (promocija), place (tržište). U online marketingu također postoji pravilo 4P – promet, promet, promet, promet. RSS proizvodi promet. Točka.

Inače: Feeder-i (hranitelji) su odličan način pozicioniranja, a na desnoj strani ovog bloga je Halova verzija. Dosta blogova je to postavilo jer je prepoznalo vrijednost. Hal je svoj feed default-no postavio. Neki bi mu to zamjerili. Ali to je zdrav marketing. Čovjek je napravio aplikaciju, mora od nečega i on živjeti. Živjeli!

Dodatak:
Zašto je naslov ovakav kakav je? Dobro, nema smisla, ali dobro izgleda, a ujedno sam i glazbeni manijak.


ISPRIKA: Nekim korisnicima Opere zbog pobjeglih riječi ovog posta. Ovo je post od subote, 18.2., ali kako sam istraživao razlog tog bug-a, izbrisao sam i nanovo poslao post. Stoga, ni linkovi na blogove komentatora nisu omogućeni. Ispričavam se i njima.
Eh, da... došao sam do krivca. Kad ubacim sliku preko blog editora, u nekim verzijama Opere, on odgura text nadesno. Kako je slika važan dio jer krasi članak, a i duhovito poručuje poruku članka, odlučio sam ju ostaviti na štetu istih korisnika. Još jednom se ispričavam. :(

- 17:57 - Komentari/Dodatak (14) - Link

subota, 18.02.2006.

Kakav fantom od Opere...

Prijatelj mi javio da je zadnji članak raspadnut u Operi. U Firefox i IE sve ok. Riješit ću to kad se vratim. Sad je subota...večer... Ne pada mi na pamet da to sad riješavam. :)

Cheers!

- 23:09 - Komentari/Dodatak (4) - Link

srijeda, 15.02.2006.

Postvalentinovski post

Čekao sam da prođe taj lagano precrveni dan kako ovo ne bi bio još jedan valentinovski post. Ispao je postvelentinovski post. O ovome sam pričao jednom prijatelju koji je u «Spcl Tnx» zahvali. Kako nije slušao, objavljujem ovim putem.

Naravno, što ljudskije, to veća vjerojatnost da će netko tražit svoju zaradu u tome. Tu ni naivna, bezazlena, najkorištenija pisana riječ - ljubav - nije pošteđena. Neću pisat o iskorištavanju Valentinova za osobna povećanja prodaje. Vani je bio marketinški rusvaj. Po kafićima je istovremeno bila promocija po 3-4 različita proizvoda – koji su istovremeno ogromni konkurenti. Mrze se. Ali na Valentinovo, mržnja nema svoje mjesto. Zgrabi što više… Sve je to smiješno i prozirno. Ne trebaš bit stručnjak da vidiš kako ti pod nos guraju crvenilo tog dana. (Ups, ipak sam pisao.)


Ljubav u doba marketinga – ili - Kako oženiti kupca?

Marketeri su prema istraživanju psihologa Roberta Sternberga , i njegove Trokutne teorije ljubavi, koju sam vizualno prilagodio kako bi si dao razlog korištenja Photoshopa, stvorili jednu zanimljivu koncepciju. (Eloise Coupey je pisala o tome u knjizi «Marketing and the Internet», ali nije ušla u to koliko je mogla. Makar ne na ovaj način. Možda joj se i gadilo iskorištavanje ljubavi u marketinške svrhe.)

Sternbergova tablica ljubavi

Ljubav = strast + intimnost + povjerenje


Ta teza je pomogla marketerima da rastave ljubav na tri pojma koja su razumljivija od iracionalne ljubavi. Uposlio sam virtualnu seljačinu (VS) da objasni «love marketing» povlačeći paralelu između marketinga i ljubavi.

VS: «
One se našminkaju, pokažu malo sisa da dođu do moje pažnje. Ja dođem do nje, malo popričamo, pa me ona odvede u svoje prostorije. Tamo obavimo posao. Ostavi mi broj telefona, a ja razmislim da li ću se javit.
»

Mislim da je VS sve dobro objasnio. Znači, prvo treba privući kupca (reklamiranje), onda ga se obrađuje (obično u vlastitim prostorijama), zaključi se posao, ostavi kontakt i lijepo pozdravi. Ali veliki igrači znaju da je to samo mali dio posla. Zadržavanje kupaca je još važniji dio. Veliki igrači koriste upravo ta tri pojma pri zadržavanju korisnika. Nastoje «napaliti» potencijalne korisnike prikazujući svoje prednosti na uzbudljiv način - strast. Uz ljubazne prodavače koji nose nametag-ove (pločice sa imenima), i prema prilici, obavezno pamćenje imena kupaca – intimnost. I 24/7 helpdesk, po mogućnosti besplatan, garancije i dostupnost kao – povjerenje. Takve firme uspijevaju. One su uspjele oženiti kupca.

Love,
Marketing.


P.S. Našao sam Sternbergov testić.

- 18:35 - Komentari/Dodatak (9) - Link

nedjelja, 12.02.2006.

Humor kao rumo(u)r

Potrošači su sve svjesnija raja. Više sam izgled reklame nije bitan. Ne'ko ti podvali fino upakiranu reklamicu – (uj, sav sam se naježio) – lijepa tetkica nepunih 30 godina vrši rabotu po kući. Naravno da ima i sina koji trenira nogomet. A svi k'o razglednica. «Mi smo zgodni i na televiziji, a ti petkom navečer igraš playstation?!» Osjete to ljudi i prirodno reagiraju: «I? Šta sad? Imate para, uposlili ste nekakvu šmensi agenciju i ja bi sad trebo kupit to smeće?» Iako to, većinom, čak ni nije smeće. Takvim reklamama povećaju brand-awareness (uz enormne troškove), ali veći efekt napravi duhovita reklama koja bi imala i pozitivni dugoročni efekt. Već niz godina imamo reklamne slomove gdje se duhovitost uvelike cijeni i nagrađuje. Znaju marketeri što raja voli. Duhovitost prodaje. Samoismijavanje je, također, poželjno (o tome će biti posebni post). Uz dozu opreza, naravno.

Agencija Sharpe Partners je napravila istraživanje (online) viralnog marketinga gdje 95% (uzorak 1,071 online Amerikanac) Internet korisnika pozitivno reagira na brand poruku ako je – duhovita. 88% ispitanika šalje, tzv., Forvarduše, i to komične prirode. 56% šalje zanimljive vijesti, itd. Znači, pametno sklepana duhovita poruka se nevjerojatnom brzinom može naći u ogromnom broju e-poštanskih sandučića? Da. A slika tvoje gole cure još brže. (Izvor: Online Media Daily, moje dnevno štivo)

Ovakav oblik marketinga nije nikakav spam, nikakva neželjena pošta, ovo je samo malo moderniji marketing. Kreativni marketing uz kapljicu tehnologije.
Skinite babetine sa reklama! Zapravo, skinite reklame sa babetinama!

- 13:27 - Komentari/Dodatak (18) - Link

petak, 10.02.2006.

"If life were an Olympic event, would you qualify?"

God loves coke

Stalno me ljudi (skeptici) pitaju kakva korist od bloga!? Pa…sad… I nikako objasnit da on nema neposrednu financijsku korist (iako je i to moguće). Da nije prvenstveni smisao bloga novac. Oni opet ne kuže. Tada se i ja samozapitam. Onda ovako uleti Coca-cola i akcijom pokaže i potvrdi samu korist bloga.

Coca-cola je uposlila pola tuceta studenata diljem svijeta da blogaju u svom blogu o putu na OI u Torinu. Coca-cola financira letove i smještaj mladim reprezentativcima Kine, Njemačke, Italije, Kanade, Austrije i, naravno, SAD-a uz dogovor da će isti ažurno voditi blog. Izjava Phillipa Bodzente, glasnogovornika osvježavajućeg napitka:

«Oni su dio PR tima, ali nisu zaposlenici Coca-cole.»

Coca-cola, koja upošljava velik broj agencija za svoje Internet i klasične kampanje je ovim korakom išla korak dalje i organizirala i interaktivni website "Torino Conversations" gdje će korisnici moći koristiti podcasting, slati fotke i komentirati.

Godinu dana ranije, Visa USA je pokrenula sličan projekt «The Journey: Our Road to the Olympics» koji je bio tehnološki napredniji od Coca-colinog, te je omogućavao podcasting, photo-posting, komentiranje, ali i photo-sharing Flickr te video-blogging.


Svijet je blog prihvatio još pred 5-6 godina, kod nas je ludilo tek počelo. Ali blog kao dio Web 2.0 tehnologije ima veselu budućnost, izgleda i kod nas. --> Namjenjeno svim onim skepticima koji me gnjave. Ajde, de, ima interesa. To je pozitivno.

Izvor:Online Media Daily

Ovi jezuiti su me osvojili. :)

- 16:50 - Komentari/Dodatak (0) - Link

četvrtak, 09.02.2006.

McCann Erickson, priceless

he's my master

Grčko Mastercard vjenčanje

Ovaj frajer će vam se sigurno dopasti! Ovo je istinita priča o grčkom vjenčanju koje je nedavno održano u gradu Astoria, država New York. O njemu su pisale i lokalne novine, a čak ga je i Jay Leno spomenuo u svom talk showu.

Bilo je to veliko vjenčanje s oko 600 uzvanika. Na prijemu, nakon samog čina vjenčanja, mladoženja je izašao na pozornicu i na mikrofon se obratio uzvanicima. Rekao je da se želi svima zahvaliti na dolasku - a mnogi su doputovali čak iz Grčke - i pruženoj podršci na početku njihova zajedničkog života.

Posebno se želio zahvaliti svojoj i mladenkinoj obitelji, kao i svome puncu što im je omogućio tako veličanstven prijem. U znak zahvalnosti svima, za sve je pripremio poseban poklon. S donje strane stolice svih uzvanika, uključujući i mladence, nalazila se zalijepljena kuverta.

Rekao je da je to poklon od njega i pozvao ih da je otvore. U svakoj luksuznoj omotnici (izrađenoj od debelog papira oker boje od manila vlakana) nalazila se fotografija na sjajnom papiru dimenzija 20 x 25 cm njegove novovjenčane supruge kako se ševi s kumom.

Mladoženja je u njih počeo sumnjati još prije nekoliko tjedana i unajmio privatnog detektiva da ih prati. Nakon što je neko vrijeme stajao u tišini i nekoliko minuta gledao reakcije uzvanika, obratio se zaprepaštenoj gomili rekavši im: "Odoh ja, a vi nastavite slaviti s tom kurvetinom."

Sutradan ujutro razvrgnuo je brak.
Većina ljudi otkazala bi vjenčanje istog trena nakon što bi doznali da ih je partner prevario, ali ovaj frajer je nastavio šaradu kao da je sve u najboljem redu.

Njegova osveta:
Mladenkini roditelji platili su 92.000 dolara za vjenčanje i prijem oko 600 uzvanika, a najbolje od svega, ukaljao je ugled mladenke i kuma pred 600 prijatelja i članova obitelji. Tip ima muda velika kao crkvena zvona. Mislite li da bi od ovoga mogli napraviti "neprocjenjivu" reklamu za MasterCard?

Pokušajmo...
* Fancy prijem za 600 uzvanika - 92.000 dolara
* Fotografije s vjenčanja da se događaj ovjekovječi - 4.000 dolara
* Vjenčanje
* 2-tjedno luksuzno bračno putovanje na otok Mikonos (Grčka) - 8.500 dolara
* Pogled na izraz lica sviju uzvanika kad su vidjeli fotografiju - neprocjenjivo!

Postoje stvari koje se mogu platiti novcem.
Za sve ostalo tu je MASTERCARD.»

Manuella, Forum.hr

Još jedan primjer marketinškog dragulja koji je zablistao na, valjda, svakoj «blistavijoj» TV stanici, a ni papirnati prijenosnici nisu bili pošteđeni. Svi znamo serije Mastercardovih duhovitih reklama koje ljude ostavljaju neravnim. Reklama je bila puno uspješnija od onog što se na najvišim katovima odlučujućih nebodera očekivalo. Nedugo nakon prvih reklamnih pojavljivanja, ljudi su ne samo prihvatili reklamu, koja je ispunila sve marketinške ciljeve, nego mnooogo više.
Natjerali su ljude da sami rade svoje verzije reklama. Počeli su joj preuređivati sadržaj, zbijati šale i pošalice, dok Mastercard fitilja brkove. Da, stvorili su odličan buzz koji se vrtio, a prema ovom postu koji je objavljen prije nešto manje od mjesec dana na forum.hr - i dalje vrti. Vjerojatno će se smanjenim tempom i nastaviti vrtiti.

Njujorški McCann-Erickson je, trenutno, možda i najbolja marketinška agencija koja je stvorila neprocjenjivu reklamu. McCann-Erickson, priceless.

Link sa slike vodi na sajt poljskih jezuita koji su se i samo poigrali sa Mastercardom i ostalim korporacijama, a i skratili meni vrijeme razmišljanja i Photoshopa. Hvala im! :)
Svaka im čast i sa laganim stealth marketingom bi mogli puno pripomoć pozitivnom brandu crkve, ili barem njihovog reda. Stave par takvih fora na forume, ljudi malo odu, pa vide kako crkvenjaci nisu tako zatucani i eto ti brandinga. :) Jezuiti.pl rules!

- 21:26 - Komentari/Dodatak (4) - Link

utorak, 07.02.2006.

Dobar, Loš, Zao? Ivo.

nacional

«Najnoviji broj tjednika Nacional objavio je danas na svojoj naslovnici sporne karikature proroka Muhameda zbog kojih je došlo do prosvjeda i nasilja u svijetu.»
Vip.hr, Večernji List

Bez ikakvih vjerskih, političkih i sličnih (kulturno-političko esencijalnih) pitanja. Tome tu nije mjesto. No, marketinški gledano: dobar ili loš potez Pukanićevog marketinškog tima? Seciranje…
Pukanić ima vrlo jasnu ideju vođenja poslovne politike svog novinarskog cirkusa. Neću reći ni da je to loše, niti dobro. Ni tome tu nije mjesto. Evidentno je da NCL rentabilno posluje i kako je Pukanić ambiciozna osoba koja želi biti primijećena. Transparentno pokazuje kako ne poštuje tradicije, da ruši sve granice. Mnogima je to čista bahatost, neki u tome vide slobodu novinarstva, neki uvredu. OK, svakom svoje. Meni moje.

No, Hrvatska se instant otvara, tako i marketinški. Zapad koristi raznorazne tehnike kako bi šokirali, zadivili, postigli word-of-mouth efekt – najtraženiji efekt u svijetu marketinga gdje su sami korisnici marketeri jer i sami prosljeđuju vijest (iza koje, naravno, stoji ime). Ako to postigneš, čitaj – uspio si. Koriste se i drske metode bez morala. Nema milosti. Ako treba na naslovnicu nabit i popa kako mazi dijete – nabijaj! Brojke su sve. Posjećenost, rezultati, (konačno i prodaja) su važniji od same poruke. Ovo je svakako primjer hrabrog kapitalističkog marketinga. Vrlo kapitalističkog! Samo je bilo pitanje – tko će se (prvi) usuditi objaviti nešto što je već unaprijed ocjenjeno kao udarac u vrlo osjetljivo muško mjesto. Nacional će naići na žestoke kritike koje bi uz političke rezove mogle i trajno oštetiti ugled, a i samo djelovanje Nacionala. Dobar ili loš potez? U SAD-u? Odličan! U Hrvatskoj? Misli globalno, djeluj lokalno? Ne, marketeri moraju pratiti i javno mnijenje. Mala firma si to može dopustiti. Čak je to i poželjno. Ali ovo je za Hrvatsku trenutno prenapadno (ili prenapredno). Nacional djeluje nacionalno. Ovo je kontranacionalno.

Jedini koji će iz ove krize nešto izvući (u marketinškom smislu) – su Večernji list – koji objavljuje vijest o vijesti i slični prijenosnici koji su namirisali priliku.

Sve je marketing, ali nije marketing sve. Ivo, Ivo…

Dodatak: U vrijeme objave, Nacional.hr nije bio dostupan. Ma da?

- 15:38 - Komentari/Dodatak (4) - Link

nedjelja, 05.02.2006.

Sve je to zbog Godina...

"Uzmi Leo Burnetta, David Ogilvyja,
Bill Bernbacha i Mark Twaina.
Spoji njihove mozgove i obrij im glave.
Šta je ostalo? Seth Godin."
Jay Levison [Guerilla Marketing]

Eto, čovjek ima bestsellera koliko ja posjeta na google.com.
Čitaju ga stariji, mlađi imitiraju. Kako živi i šta radi mnogi ne kapiraju.
Koliko ga ja cijenim je nevažno. Cijeni ga cijeli poslovni svijet. Na svom blogu je objavio još jednu eKnjigu - Flipping The Funnel - koja će imati veću gledanost od Severininog eksperimentalnog videospota. To je knjižica od 18 str., a Seth je poznat kao veliki izdavač tih malih e-knjižica. Flipping The Funnel je opus njegovih blogova od većeg značaja. Ovdje prikazuje vrijednost blogova, del.icio.us, technorati, squidoo, tag-ovitog photo sharing sajta Flickr i ostale web 2.0 tehnologije koje tek nadolaze. Čovjek je dosad uglavnom imao pravo. Trendovi su na njegovoj strani, pa mu valja i vjerovati.

Inače, Seth Godin je autor mnogih važnih e-marketinških knjiga kao što su Permission Marketing, Purple Cow, Unleashing The Ideavirus i The Big Red Fez. Znam neke ljude koji bi htjeli da im Seth bude tata. Ja bi htio bit njegova bivša žena.

- 16:39 - Komentari/Dodatak (4) - Link

subota, 04.02.2006.

It's a MarketThing - Svečano Otvaranje! Mišo svima!

Legenda Mišo

5.2., zvanično otvaram novi blog - MarkeThing! To je blog marketinških akcija i aktualnosti, a past će i poneka nekonvencionalna teorija. Namjena mu je, prvobitno, učenje. Predstavljanje svijeta u sebi. Prestavljenja sebe u svijetu marketinga, internet maketinga i medija - predavanjem! Hvatam se teorije kako predavanjem naučiš 90% gradiva.
Kakve veze ima Legenda Mišo!? U nekakvoj teoriji kaosa možda i ima. Ovdje nema teorije da netko drugi otvori blog!

Kapitalizam = $$$! Marketing, koliko god bio osporavan, može tu odvratnu materijalističku namjenu promijeniti. Prikazati ga prihvatljivijim, kreativnijim, svakako zanimljivijim. Zato ovaj blog namijenjujem modernim (e-)marketinškim kategorijama. On je neophodan za približavanje ljudske, odnosno, potrošačke strane sa poslovnim razlozima velikih, ali i manjih firmi.

Samo jedan malo manje poslovan pristup malo većim stvarima. Recimo...

- 02:14 - Komentari/Dodatak (3) - Link

srijeda, 01.02.2006.

Tea preporuča:

slika tee zakon

Ja sam zakon i baš me briga za sve!!! Ovo je moja slika jer ću ubit tvorca ovog bloga ako ne stavi moju sliku...pa makar i ovakvu kvazipolaroidnu fotku. Mislim da je tvorac OK, ali bi se trebao više potrudit oko mene jer sam ipak ja zakon, a ne on. Ma, baš me briga...vi ništa ne kužite, ali kažem vam ja:

"Ja sam zakon i prebit ću vas sve!"
OK, sad sam se smirila. Pusa svima!!!

- 19:31 - Komentari/Dodatak (6) - Link