subota, 20.05.2006.

Plaćeni oglas

tele u metrou

Jutros čitam Metro od srijede koji mi je stajao u «aktovci». Snima se Tele2 kod. Koju to silnu tajnu kriju kripte Tele2 sjedišta? - snimaju nizozemski filmaši. Pročitao sam cijeli članak. Jedan od rijetkih koje sam pročitao, bio je plaćeni oglas.

Ljudi su otupili na oglase u novinama, sve fore su postale izlizane, agresivne boje otrcane. Kad uleti nekakva inovativna reklama, rado ju prenesem. Nije ovo nešto ultra-senzacionalno. Ovakav pristup spada u malo drugačiju kategoriju. Pošto kod nas kod velikih oglašivača nema hrabrosti za eksperimente, ovo ima dodatnu težinu. Znam ljude koji će i pljuvati ovaj način reklamiranja. Što se ne pljuje, ni nije zanimljivo.

- 14:40 - Komentari/Dodatak (50) - Link

subota, 13.05.2006.

Product placement – music

Harmonija koja ispunjava

Da je product placement u nas počeo, zna i baba Kata s trećeg sprata. Da on po svojoj namjeni mora biti suptilan, a to nikako nije – zna njena susjeda koja nije intelektom amputirana. Serije i filmovi su već duže vremena znana tema.

Prije godinu dana je bio upitan product placement (odnosno, brand placement) u glazbi. Točnije, kako uvaliti masne McD hamburgere preko novog medija. Muzike. Ciljna grupa, naravno, mesožderi niže kaste. Veliki dio sluša – hip-hop. Tako odlučili biseri ubaciti McD u ekipu Baste, Fiftyja i ostale hip-hop bande.

Danas slušajući Sigur Ros i Feist, prođe mi kroz glavu – ajde, molim te, uvali u to neki hamburger pa mi pričaj o product placementu. Naravno, mesožderi te kaste teško da bi mrsili hamburger uz nekakve geek tonove. Hamburger je hip-hop. Mislim si, da li bi shvatio da mi podvali IPod?

Vezano, a nevezano. (Sony glazbena priča o plaćanju pozicioniranja)

- 21:53 - Komentari/Dodatak (17) - Link

četvrtak, 04.05.2006.

Tiha riječ jače se čuje

blogobojazan

«Blog je opak marketinški alat» - misao dana. Network karakteristike su omogućila blogu iznimno dobru poziciju na tražilicama. Tako na pretragu određenog proizvoda, blogovi koji su se dotakli tematike iskoče tik do službene adrese traženog pojma. Blogovi su često kritički nastrojeni, zato je izuzetno važno da traženi proizvod ne bude ocrnjen, blog je glas pojedinca koji zna biti (pre)glasan.

Vidim zanimljive pojmove kojim se završilo na mom blogu. Trenutno je vrlo aktualan «ledo nagradna igra», iako se toga dotaklo tek u komentarima. Ima tu i presmiješnih porno pretraga, iako stvarno pazim da nema prostačenja i «dekadenterija» kako se ne bih označio kao takav. O tim porno pretragama svjedoči i blog zlevAnke (lijevi stupac pri sredini) koja opisuje kako su do nje došli preko čitavog spektra porno dosjetki (upita u tražilicama // probao sam, istina je).

Recimo, na uguglavanju pojma «osvoji laptop», odmah do oficijelne adrese (čak iznad te adrese) – stoji adresa ovog bloga gdje sam kritizirao tu akciju (za koju se ispostavilo da je legalna). Time blog postaje moćan kritički alat. Zato Internet PR i stealth marketing postaju sve važniji oblik marketinga, a blog je dobio svoju moć. Moć naroda da kritizira i da ga se čuje. Nadam se da se neće previše zloupotrebljavati ta činjenica. I da će dosjetljivim blogerima omogućiti kakav prihod.

Dodatak:
Marketinška agencija u Mainu (SAD) tuži jednog blogera zbog (neutemeljenih) kritika na njihov račun. To je još jedan krucijalan dokaz moći bloga. Zapravo, ta vijest, zlevAnka i ledo su me i nagnali da napišem ovaj post.

Izvor slike: futurama + vlastita arhiva

- 19:18 - Komentari/Dodatak (22) - Link

ponedjeljak, 01.05.2006.

Karton i plastika

maxon universal

Kako sam se upravo vratio sa TBF-a, jednog od rijetkih hrvatskih bendova koji su me osvojili iz prve, a već dugo imam taj «šareni artikl» u «mind bookmarku», slijedi...

Alo, Prika! Ja san šareni artikal
Karton i plastika, lip san ka slika
Povoljna prilika, na šarenoj stalaži
u šarenoj ambalaži, jer tako san ti draži
Nisan ti potriban, al ne beri brigu
Kupi me i ulaziš u nagradnu igru
Navuci dres, dobro nam doša
treniraj u ekipi “Izdresiran potrošač”
Mozak ti masiram. Psihologija je zakon
Reklamom budin tvoj primarni nagon
Koriste me zato gola ženska tila
A uz sex mi je mila i obiteljska idila
Totalna san pila, od tebe pravin debila
Sada san crven, lani bija san lila
Tvoja psiha je predmet korekcija
Šta čekaš!? Stigla je nova kolekcija!
neznanjejemoc.blog.hr

Sjećam se Pule i pogubljenog Art & Music festivala gdje sam ih prvi put uživo ćutio. Skakao sam kao sumanut. Sad skačem na druge radosti.

Ima više poveznica i odveznica sa njihovom filozofijom i marketingom. Došli su do te razine kada te alternativci guraju u mainstream, a mainstream te ne doživljava pod svoje. Bore se protiv komercijalizacije svijesti, a nastupaju na pokroviteljskoj turneji. I dodatno, snimaju reklame i skupljaju lovu. Slušam dosta komentara na takvo poslovanje - «Prodali su se!» Pa... Realizirali su se! Novac voli kvalitetu.

Taj marketinški potez protiv (jeftinog agresivnog crveno-žutog) marketinga i virtualnog branda «Maxon Universala» je upravo ono što marketing voli. Nov je. Drugačiji. Hrabar. Istina, to je priča, sad već, stara godinu dana. Ali tek se sada pipaju rezultati.

Dodatak:
Nedavno sam u, čini mi se, Jutarnjem vidio rezultate ankete i strukturu slušanosti domaćih izvođača u nas. Prvo mjesto pripada Škori sa 50-ak posto, onda slijede razni mu ekvivalenti. TBF, kao najslušaniji rock-urban-alter-whatever žanr, je zaposjeo 8% iste ankete.

- 02:53 - Komentari/Dodatak (22) - Link