nedjelja, 11.02.2007.

Može čašica brandya?

grad po mjeri čovjeka

Što prvo pomislite kada čujete riječi «Saponija», «lega», «Drava», «veslanje», «secesija», «osmo svjetsko čudo» …Osijek možda?

Ako ste i vi jedni od onih kojima, prema nedavnom istraživanju, kada čuju riječ Osijek u glavi sijevne slika rakije i ljutih kobasica, traktor zapeo u blatu, rumena snaša ili nedajbože kakav nacvrckani baja onda je pred gradom koji je još u davno doba ponosno držao rekord za najduži drveni most u svijetu, stvarno velik posao mijenjanja imidža.

Sami Osječani voljeli bi da drugi njihov grad vide kao poželjno kulturno i turističko odredište, plodno mjesto za gospodarska ulaganja, grad prepoznatljiv po svojim znanstvenim i sportskim ostvarenjima i tradiciji, kao grad snošljivosti i ugodnog života.

E sad, ima li Osijek temelja za takvu viziju vlastitog «branda» ili će sav napor završiti na odličnom promo-videu i jumbo-plakatima s kojih će vam se na putu kroz Lijepu Našu smiješiti osječki viseći most? Mi mislimo da ima!

Posao izgradnje «branda» mora uključivati sve koji mogu pridonijeti stvaranju slike o poželjnom mjestu za život ili odmor. I teta Ruža kod koje svako jutro kupim najukusnije kifle na svijetu (i radnik u mljekari koji pazi da jogurt koji ću smazati uz kiflu uvijek bude najviše kvalitete) i moja susjeda koja brine da nam je stubište puno cvijeća, kontrolor u tramvaju, policajac u Strossmayerovoj, ona glumica koja je u ponedjeljak odlično odigrala ulogu kćerke Nikole Šubića Zrinskog u HNK, čuvari osječke «katedrale», tvrđavski panduri, Robert Seligman, Mirna Rajle-Brođanac i da ne nabrajam više, svi, baš svi mogu i trebaju biti dio priče o stvaranju «branda» grada Osijeka… Samo sve te «molekule» treba povezati u jedinstvenu cjelinu.

Znači ako Osijek želi da ga u skoroj budućnosti turisti, ulagači, slučajni prolaznici i sami građani dožive zbilja kao «grad po mjeri čovjeka», pred ekipom koja je oformljena da se zabavi «brandingom» grada zbilja je opsežan i odgovoran posao… Namjerno kažem «da se zabavi» jer ovakvom projektu treba pristupiti essekerski opušteno ali ozbiljno, a na kraju se dobro zalaufanom projektu može nazdraviti i uz čašicu brandija… ili možda ipak bolje štamplicom rakije!



Branding PLUS 1/3

Važan je dio «brandiranja» naravno promocija uključujući i slogan koji će kvalitetno komunicirati s ciljnom publikom tj. kupcima. U slučaju gradova slogan mora predstavljati karakter grada, mora nositi zanimljivu i šaljivu poruku, biti originalan i navesti vas da posjetite upravo taj grad.

Ovako od prve na pamet mi pada svojevrstan nadimak za Ilok - «Dubrovnik na Dunavu» ili za Osijek - «Grad po mjeri čovjeka», ali inače se ne mogu sjetiti nekog pravog nadimka ili slogana za neki hrvatski grad. Ameri su tu otišli puno dalje.

Evo nekoliko zanimljivih nadimaka:

1. The Big Apple - New York City
2. Sin City - Las Vegas
3. The Big Easy - New Orleans
4. The Windy City – Chicago
5. The City of Brotherly Love – Philadelphia
6. Porkopolis – Cincinnati
7. The Biggest Little City in the World – Reno
8. The Mini Apple – Minneapolis
9. BrewCity – Milwaukee …ovaj mi je omiljeni ;)


…i slogana za američke gradove:

1. What Happens Here, Stays Here. - Las Vegas
2. Where the Odds Are With You. – Peculiar
3. The City That Never Sleeps. - New York City
4. The Town Too Tough to Die. – Tombstone
5. Only in San Francisco. - San Francisco
6. Where People Are Warm Even When Weather Isn’t. – Andover


Napisao: Mislav Pavošević

- 20:16 - Komentari/Dodatak (17) - Link